Sony nex 5n time-lapse


























Buiten dat hij altijd grote honger heeft en erg gretig de accu leeg zuigt heb ik weinig klachten over mijn nieuw toestelletje.

Niemand die het nog verwachtte
omdat de sonynex5n een aflopende zaak was
maar recent is toch nog een firmware update gepubliceerd.
Tientallen instellingsmogelijkheden, meer dan nodig.
Want wie zit er op een lach sluiter te wachten?
Maar waarom is er standaard geen time-lapse ingebouwd?
Dat is gewoon maar een kwestie van het aanpassen van het computer programma.
En een afstandsbediening die via een infrarood sensor op de voorkant werkt?
Dat had toch beter gekund.
Het moest mij allemaal even van het hart.
Om een lang verhaal kort te maken:
vandaag mijn gerief binnen gekregen om voor relatief weinig geld een eigen time-lapse in elkaar te steken.
Niet dat ik zelf het warm water uit ga vinden.
Anderen zijn mij voorgegaan
 
timelapse-with-sony-nex-5n

nex-5n-intervalometer-for-time-lapse

infrarot-fernbedienung-mit-timer-fur-sony-nex

Daar gaat mijn ooit zo compact toestelletje.

Om een voorbeeld te geven van wat mogelijk is met time-lapse,
het amateurisme  ver voorbij.

Aanvulling:

Hij is afgeraakt maar niet zonder dat ik een nieuwe afstandsbediening heb moeten kopen.
Ik had het te ambitieuze plan om de elektronica van de afstandsbediening nog verder te ontmantelen en hem te ontdoen van het overbodige  om hem zo in de Shoot in te kunnen bouwen.
De koperbanen waren echter te smal om er fatsoenlijk aan te solderen.
Uiteindelijk een nieuwe gekocht die ik op de klassieke manier verbond met de timer.



Reacties

Populaire posts